Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.02.2008 07:37 - За празника Свети Валентин
Автор: marty Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2230 Коментари: 4 Гласове:
0

Последна промяна: 14.02.2008 17:50


image


Позволете ми да се представя.

Моето име е Валентин.

Живеех в Рим през третото столетие от новата ера. Това бе много, много отдавна!
По това време Рим бе управляван от император на име Клавдий. Аз не харесвах император Клавдий и не бях единственият! Много хора споделиха моите чувства. Споменах ли, че бях свещеник? Едно от любимите ми занимания беше да бракосъчетавам двойки. Дори след като император Клавдий оповести своя закон, аз продължих
да изпълнявам церемониите - тайно, разбира се.
Беше наистина много вълнуващо.
Представете се малка стаичка, осветена от няколко свещи, само с булката, младоженеца и мен вътре. Ние шепнехме тайнствените думи, като през цялото време се ослушвахме за стъпките на войници. Една нощ наистина ги чухме. Беше ужасно! Слава Богу, двойката, която бракосъчетавах, избяга навреме. Аз бях заловен. Хвърлиха ме в затвора и ми казаха, че наказанието ми е смърт... Аз се опитах да остана бодър. И знаете ли какво? Случиха се чудни неща. Много млади хора дойдоха да ме посетят в затвора. Те хвърляха цветя и бележки през прозореца на килията ми. Искаха да зная, че и те като мен вярват в любовта. Един от тези млади хора бе дъщеря на човек от затворническата ми охрана. Нейният баща й позволи да ме посети в килията. Понякога седяхме и говорехме с часове. Тя ми помогна да поддържам духа си. И се съгласи, че съм постъпил правилно, като пренебрегнах заповедта на императора и продължих с тайните бракове. В деня, когато трябваше да умра, аз оставих на приятелката си бележка, в която й благодарях за приятелството и лоялността й. И се подписах: "С любов от твоя Валентин"...

„Той бил почитан от младите римляни, които на 14 февруари изпращали на момичетата, които харесвали и искали да ухажват, написани на ръка любовни послания. На поздравителните картички се появило името "Св. Валентин". „

... Вярвам, че тази бележка сложи началото на обичая за разменянето на любовни съобщения за Свети Валентин. На тази дата всяка година хората мислят за любов и приятелство.

Картичката Св. Валентин се популяризирала с разпространяването на християнството и в наши дни се празнува по цял свят. Една от най-ранните картички е била изпратена през 1415 г. от Чарлс, дук на Орлеан, до неговата съпруга, докато той бил в затвора в лондонския Тауър. Картичката се пази в Британския музей.
   През ХVІ век писането на "валентинки" се разпространява широко. Започнали да се правят и всякакви дреболийки със сърчица, амурчета и претрупани орнаменти. Но до средата на ХVІІІ век все пак всичко това не е ставало в "световен мащаб". Препятствието идвало от високите цени на пощенските услуги, които не били по джоба дори на средната класа. Цивилизацията обаче преодоляла всички бариери и сега "валентинка" може да се изпрати и по електронната поща.

 

 image

image

 


image


 


image


Знаеш колко те обичам Мечо....

/защо трябваше да го напиша и тук?!?/






Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. bizcocho - :)
14.02.2008 07:56
4estit da e praznika i za Marti!
usmihna me posta:))))))))))
цитирай
2. yuliya2006 - Марти, отново различна и в десят...
14.02.2008 08:32
Марти, отново различна и в десятката! Много обич ти пожелавам, много истинска вдъхновяваща, извисяваща любов.
с обич ДЖУЛИ
цитирай
3. анонимен - Суперско
14.02.2008 08:42
цитирай
4. marty - Благодаря на всички !!!!!!!!!!
14.02.2008 17:59
И много любов, любов и....
любов за вас!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: marty
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1116375
Постинги: 206
Коментари: 741
Гласове: 9534
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930