Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.05.2007 18:18 - Родопите - ..............
Автор: marty Категория: Лични дневници   
Прочетен: 7562 Коментари: 12 Гласове:
6

Последна промяна: 07.05.2007 18:28


  
                                            
Специален поздрав за Дана55

Родопите (вариант на името Родопа, на гръцки Ροδόπη) са планина в България и Гърция, част от Рило-Родопсия масив. Тя е най-обширната планина в България и заема около една седма част от българската територия. Дължината и е около 220 - 240 км, а ширината до 100 км. Общата площ на Родопите е 18 000 кв. км, от които на българска територия са 14 571 кв км. 
В миналото планината е наричана и Славееви гори.

Родопите – планината на Орфей
Вашата почивка сред оазис на чиста и дива природа

Родопите са като море от преливащи тъмнозелени хълмове. 
Дори само за миг да се полюбувате на красивата панорама и
вдъхнете кристално чистия въздух, вие за винаги ще се
влюбите в лиричните и магнетични Родопи.
Хилядолетия наред хората тук живеят в хармония с природата,
съхранявайки в пазвите на планината диви и недокоснати
кътчета красота и невероятно разнообразие от растения и 
животни.
Тук с дни можете да се разхождате сред вековни смърчови и
букови гори. Пред погледа ви ще се мярка бягаща сърна, 
рунтава опашка на катеричка или дълги заешки уши. 
Пътувайки из Родопите пътя ви често ще се препречва от 
многобройни стада овце и крави, връщащи се от паша.

Тук се срещат над 200 вида птици, между които и особено 
редките- скалолазка, черен щъркел и скален орел. 
През нощта се чува страховитото бухане на бухала, 
а призори - брачната песен на глухаря.
Напролет зелените губери на поляните са изпъстрени с 
диви, уханни цветя и много орхидеи. Тук можете да видите 
и такива, които се срещат само в тази част на света - 
съименници на планината като Родопския крем, 
Родопската теменуга и Родопското лале. 
Рано напролет можете да се насладите и на цъфналите 
розови цветчета на силивряка, притежаващ уникалното 
свойство да разцъфва, след като години наред е бил в 
хербария ви!
За всяко сетиво Родопите са подготвили своя дар – 
очите ще са пълни с багри, в ушите ще звучи песен, 
ромон на планински ручеи и сребърен звън на чанове, 
устните ще отпиват от кристално чистата планинска вода, 
лееща се от безбройни чешми. 
Душата ви ще намери покой и наслада.

Едно пътуване през времето

Ако обичате духа на отминали времена то Родопите са 
идеалното място за Вас. През хилядолетната история на 
планината по живописните й пътеки са отеквали стъпките 
на траки, славяни, прабългари, гърци, римляни. 
Затова са и толкова многобройни легендите, свързани с 
историята на Родопите. Местните хора с удоволствие ще 
ви разкажат преданията за девойката Родопа, за Орфей и 
Евридика, за Дионисий и неговото светилище.
През ІІ в.пр.н.е. Родопите стават дом на много тракийски 
племена, които обожествяват дивата природа и се прекланят
пред нейната сила. В планината се намират много останки 
от тракийски селища и оброчища, които свидетелствуват 
за изключително високата им култура. Впоследствие траките 
се сливат със славянските племена, които заедно с 
прабългарите през 681 год. образуват Българската държава. 
Мълчаливи свидетели на многобройните битки на българите с
византийци и римляни са руините на крепостните стени и 
кули, пръснати из планината - Асенова крепост, Аетос над 
Смолян, Подвис източно от Устово, Устра при Златоград и 
много други.

През XIV в. започва нахлуването на османците в българските
земи и Родопите, както и цяла България, биват поробени за 
цели пет века. Тежките изпитания на робството не сломяват 
духа на родопчани - те запазват своето национално 
самосъзнание и след многогодишни кръвопролитни въстания 
и войни извоюват своята свобода в края на ХІХ и началото 
на ХХ век.
Днес, независимо от наслоенията на миналото, родопчани ще 
ви изненадат със своята религиозна толерантност - тук в мир 
съжителствуват мюсюлмани и християни, които заедно 
празнуват своите празници и взаимно подпомагат изграждането
на своите храмове.

 

 

 

http://www.rodopi-bg.com/bulgarian/index.shtml - инфо за транспорт
                                                                             и предвижване.

 

http://www.rodopi-bg.com/bg/?p=0004  - инфо за хотели

 image

image

image

image

image

image

image

image

image

image




Гласувай:
6



1. tata - Родопите е любимата ми планина! Още ...
07.05.2007 18:28
Родопите е любимата ми планина! Още повече ,че е доста близо до Пловдив и често я посещавме!
Хубави снимки,Марти!
цитирай
2. marty - И на мен ми е Любима, много любима
07.05.2007 18:31
И въпреки, че ми е далече от Сф, и аз често я посещавам.
Там се пречиствам от ...
всичко и всички.
И се зареждам - за да издържа -
тук.
цитирай
3. dana55 - Благодаря ти от сърце, Марти!
07.05.2007 18:44
Трогната съм,още повече, че научих от постинга ти някои нови неща.Родена съм в с.Борово, едно красиво разгледно кътче ,през него минава пътят за Кръстова гора.В долната му част
зеленеят чудни ливади, а над него -скали.Израсла съм по поляните и дърветата.Обичам уханието на окосена трева,мирис на обор,хайде да спирам до тук, че може да съмне.
цитирай
4. marty - За мен е удоволствие, Дана...
07.05.2007 18:51
Поздрави.
цитирай
5. magrathea - Не съм била там.
07.05.2007 20:23
Но благодаря за задочната разходка. :)
Вчера едно момче ми прати снимки от Родопите, които буквално спряха дъха ми - толкова въздействащи бяха. :)
Дано някога имам възможността да посетя и аз това място!
цитирай
6. marty - Повярвай ми magrathea
07.05.2007 20:55
Това място си заслужава усилията.
И щом човек желае да сбъдне красота,
винаги се намира начин.
Приятно пътешествие.
цитирай
7. magrathea - Благодаря ти!
07.05.2007 21:01
Поздрави от морето - моят начин да се пречистя от скуката, тъгата и болката!
Хубава вечер!:)
цитирай
8. анонимен - Хубаво е !
08.05.2007 02:03
И поздрава си заслужава!
:)))
цитирай
9. анонимен - Обиколил съм много страни, но ви...
08.05.2007 14:56
Обиколил съм много страни, но винаги съм твърдял, че няма по - хубаво място от България! Никъде по света няма такова съчетание от природни дадености, където във въздуха да се носи мирис на античност, мистика и поезия! ЗДа не говорим за културно-историческото наследство, с което не може да се похвали никоя друга страна в света! Лошото е, че не сме много добри стопани.
цитирай
10. marty - Дали?
08.05.2007 15:53
turbo4, мисля че точно хората в Родопите - независимо от етническата си принадлежност,
обичат родния си край,
дори повече от всички нас.
Ценят всеки къс земя.
Обаче - бедността - .....
Това няма как да не даде отражение на живота им.
И въпреки нея-
където може селския туризъм бавно, но сигурно навлиза.
цитирай
11. sigrina - [S]
10.05.2007 11:45
Много е хубаво там...
Особено на 3-тата снимка... когато бях там, усещането беше невероятно, пожелавам ви на всички да отидете :)
цитирай
12. dragosakos - На мен също ми е любима планина!
13.05.2007 16:43
Не бих казала най-любимата, но много ми хареса, когато трябваше да пътувам из нея през октомври.
Благодаря ти! :-)))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: marty
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1116180
Постинги: 206
Коментари: 741
Гласове: 9534
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930